Starten met structureel creatieve content 

Voor wie is de workshop handig?

Het woord ‘content’ begint je wat te irriteren. Je weet dat het belangrijk is, maar het is lastig door de bomen het bos te zien. Er zijn zoveel mogelijkheden. Belangrijker nog: wát vertel je nou wáár? Als je met dit soort vragen zit, is de workshop handig voor jou.

Doel van de workshop

Na deze workshop zijn alle vormen van content enigszins gestructureerd. Je hoeft niet één verhaal te kiezen, maar je moet wel bepalen wat je waar vertelt. We kijken samen waar je te veel vertelt en waar te weinig. Daarnaast gaan we aan de slag met de vorm van je content, denk bijv. aan video, illustraties, etc.

Wat gaan we doen?

Verhaal

Wat is je verhaal? Op welke niveau’s vertel je dat? Is dat verhaal hetzelfde voor alle doelgroepen? Wat wil je eigenlijk nog meer vertellen? En niet onbelangrijk: waar zijn je doelgroepen naar op zoek? Waar hebben ze vragen over? 

Structureren

Op basis van het hero – hub – hygiene model van Google structuren we diverse content. We zien dat veel bedrijven en organisaties in hun zoektocht naar een goed merkverhaal te eenzijdig zijn in hun verhaal. Dat hoeft helemaal niet als je het op de juiste manier structureert.

Vorm

Nu we een idee hebben van structuur kunnen we bepalen welke vorm de content krijgt. Veel is wellicht tekst en fotografie. Maar je kunt artikelen rubriceren. Of verhalen vertellen in video. Producten laten zien in animaties. Trends in infographics. Diversiteit is goed (en leuker).

Plan

Vervolgens maken we samen een start met een jaarplanning, waarbij we een haalbaar ritme willen aanhouden. Enthousiasme is mooi, maar het moet wel structureel haalbaar zijn.

Na de workshop kun je zelf aan de slag met deze basis voor een contentstrategie.

Workshop aanvragen